14 Δεκ 2011

Μικρομεσαία και πιο καινούρια Ι.Χ. στον δακτύλιο

Από τον προσεχή Μάιο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία ο πράσινος δακτύλιος στην Αθήνα, που θα αποτελέσει συνέχεια της άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης η οποία ψηφίστηκε πριν από λίγες εβδομάδες με τροπολογία από τη Βουλή. 

Ο πράσινος δακτύλιος θα θεσμοθετηθεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση και αναμένεται να παρουσιαστεί σήμερα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής από τον υπουργό κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου, με περιορισμό στην κυκλοφορία παλαιών οχημάτων και κυρίως φορτηγών, έτσι ώστε μαζί με τους ελέγχους για τη νοθεία των καυσίμων να υπάρξει μείωση στα επίπεδα ρύπανσης και βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας. 

Άλλωστε, ο υπουργός Περιβάλλοντος έχει υποστηρίξει ότι ο δακτύλιος με τη σημερινή του μορφή έχει χάσει την περιβαλλοντική του αξία και χρειάζεται επικαιροποίηση. Το μέτρο έχει καταστρατηγηθεί, αφού κάθε οικογένεια έχει από ένα δεύτερο αυτοκίνητο, ενώ οι αδρανείς έλεγχοι οδηγούν στο κέντρο τούς πάντες.  

Στα μέτρα που έχει εξετάσει να εφαρμόσει το ΥΠΕΚΑ για την εφαρμογή του πράσινου δακτυλίου ευνοημένα θα είναι όλα τα νέας τεχνολογίας οχήματα, τα οποία εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km. 

Σε όσα αυτοκίνητα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν από το 1990 μελετάται να επιτρέπεται η κυκλοφορία μόνο τα Σαββατοκύριακα και τις ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος. 
Παράλληλα, θα απαγορευτεί η κυκλοφορία στον μεγάλο δακτύλιο (ενεργοποιείται σε έκτακτες περιπτώσεις όταν υπάρχει υπέρβαση των ορίων των ρύπων) στα φορτηγά από 2,2 έως 12 τόνους με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν από το 1992. 
Για τα φορτηγά άνω των 12 τόνων προ του 1992 θα απαγορευτεί η κυκλοφορία σε όλη την Αττική, πλην των εθνικών οδών, της Αττικής οδού και των λιμανιών (Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας, Ελευσίνας).
Ο κ. Παπακωνσταντίνου έχει επικαλεστεί μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, σύμφωνα με την οποία ενδεχόμενη απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών θα οδηγούσε σε μείωση άνω του 60% των αιωρούμενων σωματιδίων.



http://www.protothema.gr