ΠΡΟΣ
ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ ΥΠΕΧΩΔΕ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ
Από το Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων του ΥΠΕΧΩΔΕ εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση :
Με αφορμή δημοσιεύματα που αναφέρονται στους «Νέους Αυτοκινητοδρόμους Αττικής» και στην τροποποίηση του ΠΔ για την προστασία του Υμηττού θέλουμε να επισημάνουμε τα εξής:
- Τα νέα οδικά έργα Αττικής είναι εντελώς απαραίτητα και αναγκαία τόσο από περιβαλλοντική όσο και από κυκλοφοριακή άποψη. Τα οχήματα υπάρχουν και πρέπει να τα διοχετεύουμε εκτός του αστικού ιστού. Οι διαμπερείς-ακτινωτές κινήσεις των οχημάτων πρέπει, παρακάμπτοντας το Κέντρο, να πραγματοποιούνται περιφερειακά, ώστε να σταματήσει η συνεχής υποβάθμιση της κυκλοφορίας, του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των κατοίκων του Λεκανοπεδίου.
- Τονίζεται ότι οι νέοι αυτοκινητόδρομοι είναι σύμφωνοι τόσο με τις κατευθύνσεις του ισχύοντος Ρυθμιστικού Σχεδίου όσο και με τις κατευθύνσεις του Νέου Ρυθμιστικού.
- Εξάλλου, τα αναγκαία αυτά οδικά έργα, σε ό,τι αφορά στον όγκο του Υμηττού, έχουν προβλεφθεί να είναι κατά 80% υπόγεια. Η σύγκρισή τους με την υφιστάμενη Αττική Οδό, της οποίας μόνο το 40% είναι υπόγειο, είναι καταλυτική.
- Αυτή η αναγκαία και ουσιώδης κατασκευή περιφερειακών δακτυλίων είναι, όπως τόνισε ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γιώργος Σουφλιάς, το τελευταίο πλέγμα οδικών έργων που πρέπει να γίνουν στο Λεκανοπέδιο Αττικής. Η έμφαση πρέπει να δοθεί και δίνεται στη συνεχή ανάπτυξη του Μετρό. Τα πέντε τελευταία χρόνια το κυριότερο αναπτυξιακό έργο στην Αττική είναι αυτό της επέκτασης του δικτύου Μετρό. Όπως έχει επισημανθεί πέντε νέοι σταθμοί θα παραδοθούν μέχρι το τέλος του έτους στην Αττική (Νομισματοκοπείο, Χολαργός, Χαϊδάρι, Περιστέρι, Ανθούπολη) και άλλοι πέντε στα μέσα του 2010 (Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό, Αγία Παρασκευή). Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός προς Πειραιά με έξι σταθμούς και μήκος 7,5 χλμ. και ολοκληρώνουμε με εντατικούς ρυθμούς τη γραμμή V, με 20 σταθμούς και 21 περίπου χιλιόμετρα.
- Είναι σοφιστείες αυτά που αναφέρονται στην χθεσινή ανακοίνωση του ΔΣΑ, αναφορικά με την χρονική σειρά που ακολουθήθηκε για το ΠΔ του Υμηττού, για την ΣΜΠΕ για τους οδικούς άξονες και για το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο, αφού οι νέοι οδικοί άξονες είναι σύμφωνοι και με το παλιό και με το νέο ρυθμιστικό και η κατασκευή τους δεν επηρεάζει το ΠΔ για την προστασία του Υμηττού.
- Σε ό,τι αφορά στο θέμα της διαβούλευσης λέχθηκαν χθες αρκετές ανακρίβειες. Η διαβούλευση ήταν μακρότατη και συστηματική. Μάλιστα, της πρώτης παρουσίασης του έργου στις 2 Ιουνίου 2008 και της δημοσιοποίησης όλων των απαραίτητων στοιχείων, προηγήθηκαν συναντήσεις και μακρά διαβούλευση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ και του ίδιου του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γιώργου Σουφλιά, με τους Δημάρχους, των οποίων οι Δήμοι συνορεύουν με τον Υμηττό. Αρκετές από τις παρατηρήσεις τους ενσωματώθηκαν στην τελική λύση.
Οι συναντήσεις αυτές συνεχίστηκαν και μετά την πρώτη δημοσιοποίηση και όσοι δεν είχαν υποβάλει τότε τις παρατηρήσεις τους, είχαν κάθε δυνατότητα να τις υποβάλλουν στη συνέχεια. Οι παρατηρήσεις ενσωματώθηκαν και πάλι και παρουσιάστηκε για δεύτερη φορά στις 17.2.2009 η τελική λύση. Εν συνεχεία ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη από την ελληνική και κοινοτική νομοθεσία διαδικασία διαβούλευσης και απεστάλη η ΜΠΕ στους αρμόδιους Φορείς. Κατατέθηκαν προτάσεις και παρατηρήσεις, οι οποίες μελετώνται. Επίσης, όσοι Δήμοι ζήτησαν συνάντηση, το ΥΠΕΧΩΔΕ ανταποκρίθηκε θετικά.
Κατόπιν αυτών κάνουμε την εξής απλή ερώτηση: ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ με τις υπερβολές του στο θέμα αυτό μπορεί να μας πει ποιες συγκεκριμένες προτάσεις έχει κάνει από τις 2 Ιούνιου του 2008 μέχρι και σήμερα;; Απαντούμε εμείς: Καμία!
- Εμείς από τη χθεσινή Συνέντευξη Τύπου, διαπιστώσαμε ότι τόσο ο Νομάρχης Ανατολικής Αττικής όσο και το ΤΕΕ δεν είναι εναντίον του έργου των Νέων Αυτοκινητοδρόμων Αττικής. Ο Νομάρχης Ανατολικής Αττικής μάλιστα έκανε προτάσεις και παρατηρήσεις που ήδη μελετώνται.
- Επισημαίνεται ότι το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο συμφωνεί με την κατασκευή των έργων και τις περιβαλλοντικές μελέτες, κάνοντας παράλληλα συγκεκριμένες παρατηρήσεις-επισημάνσεις, οι οποίες θα ενσωματωθούν στην τελική λύση.
Σχετικά με το σχέδιο ΠΔ για την Προστασία του Ορεινού Όγκου του Υμηττού επισημαίνουμε τα εξής:
- Το ΥΠΕΧΩΔΕ πήρε την πρωτοβουλία για την αλλαγή του ΠΔ για την προστασία του Υμηττού. Οι προτάσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ αποκλείουν εντελώς την κατασκευή κατοικιών και εμπορικών κέντρων σε όλες τις ζώνες. Θεσμοθετούνται αυστηρότεροι όροι χρήσεων γης και δόμησης. Για παράδειγμα στο θέμα των περιπτέρων αναψυχής προτείνεται η δόμηση να επιτρέπεται μόνο για πέντε δημοτικά περίπτερα αναψυχής, τα οποία θα έχουν εμβαδόν το καθένα λιγότερο των 100τ.μ.
- Και στην περίπτωση του ΠΔ για τον Υμηττό έγινε συστηματική διαβούλευση με τη συμμετοχή όλων των Φορέων, με χρονική διάρκεια τριών μηνών. Οι παρατηρήσεις τους μελετήθηκαν διεξοδικά και αρκετές ενσωματώνονται στο τελικό κείμενο του ΠΔ που ετοιμάζεται.
- Τέλος αξίζει να επισημανθεί η παρατηρούμενη αντιφατικότητα που εντοπίζεται στις προτάσεις ορισμένων φορέων, που από την μία ζητούν αυστηρότερη προστασία του Υμηττού, ενώ από την άλλη προτείνουν την δημιουργία κατοικιών στις ζώνες απολύτου προστασίας.
Πηγή: minenv.gr