16 Φεβ 2012

δείτε και σας ρωτάμε να μας απαντήσετε όλοι ποιο πλοίο επέλεξαν στην γραμμή των Σποράδων και σε ποια είπαν ναι από την Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, δείτε τα πλοία Αναλυτικά και βγάλτε μετά συμπεράσματα !


Γνωμοδότηση Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών

14-02-2012 
Από την αρμόδια Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ανακοινώνεται η γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, για τα θέματα που συζητήθηκαν στη συνεδρίαση της Παρασκευής 10-02-2012.
 Το Αίολος Κεντέρης II θεωρείται, μαζί με το Αίολος Κεντέρης Ι και ακολουθώντας το Αίολος Κεντέρης, ένα από τα γρηγορότερα πλοία* στο Αιγαίο. Κατασκευασμένο στην Γαλλία το 2001, είναι δείγμα πολυτέλειας και κομψότητας και αποτελεί σίγουρα ένα από τα διαμάντια της Ελληνικής Ακτοπλοΐας
και το άλλα 
Εξπρές Σαντορίνη ηλικίας 39 ετών
 Εξπρές Πήγασος 36 ετών

και λίγα για να θυμόμαστε 

Σκοτώθηκε ναυτεργάτης στο Εξπρές Πήγασος



Αυτό που βλέπετε είναι η βάση που απέμεινε αποκεφαλισμένη μετά το ατύχημα... Αποκεφαλισμένος όμως κατέληξε και ο Μιχάλης Κοκώνης, ναύτης στο πλοίο Εξπρές Πήγασος. Όπως σημειώνει ο σημερινός Ριζοσπάστης, ήταν απλώς θέμα χρόνου να συμβεί το μοιραίο στο συγκεκριμένο πλοίο. Διότι όχι μόνο η βάση που προκάλεσε το ατύχημα αλλά και άλλες βάσεις παρουσιάζουν προβλήματα. Όπως και η επόμενη που εντόπισε το κλιμάκιο της ΠΕΜΕΝ που επισκέφθηκε το πλοίο.


Οι βάσεις αυτές χρησιμεύουν για τα ράουλα που βοηθούν τους κάβους του πλοίου κατά την πρόσδεση στο λιμάνι. Όμως όπως αναφέρει ο Ριζοσπάστης:


Τις εγκληματικές ελλείψεις στο σαπιοκάραβο «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ», όπου προχτές ένας 49χρονος ναυτεργάτης αποκεφαλίστηκε όταν το ράουλο του κάβου ξεκόλλησε από τη βάση του (!) στο λιμάνι του Γυθείου, αλλά και τις τεράστιες ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρείας «HELLENIC SEAWAYS», του «Ελληνικού Νηογνώμονα» του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, του ΥΕΝ και της κυβέρνησης, φέρνει στο φως η έρευνα που έκανε στο πλοίο κλιμάκιο της ΠΕΜΕΝ, με επικεφαλής τον πρόεδρο Σάββα Τσιμπόγλου, όταν αυτό κατέπλευσε χτες το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά. Στο συνδικαλιστικό κλιμάκιο συμμετείχε και ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην καταγγελία που απέστειλαν στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τον αρχηγό του Λιμενικού, τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, διαπίστωσαν πως: Η συγκόλληση στη βάση του ράουλου που έσπασε και σκότωσε το ναύτη ήταν πρόχειρα φτιαγμένη. Η διαπίστωση αυτή αφήνει έκθετο το ΥΕΝ, το οποίο από την πρώτη στιγμή και διαρκώς ισχυριζόταν πως αποκόπηκε ο πρυμναίος κάβος. Βέβαια, αν ομολογούσε την αλήθεια, θα έπρεπε το πλοίο να μείνει στο λιμάνι του Γυθείου και αυτό προφανώς θα ήταν πλήγμα για την εταιρεία. Ετσι το πλοίο έφυγε, έστω κι αν
εγκυμονούσε κινδύνους για ναυτεργάτες και επιβάτες. Επίσης, όπως διαπίστωσε η ΠΕΜΕΝ, οι βάσεις που εδράζονται τα ράουλα, απ' όπου περνούν οι κάβοι, είναι διαβρωμένες και πρόχειρα συγκολλημένες. 

Η κατάσταση αυτή, τονίζεται στην καταγγελία, εγκυμονεί άμεσο κίνδυνο για τη ζωή των ναυτεργατών, αφού μπορεί να υπάρξει κι άλλο ατύχημα στο ίδιο σημείο και για την ίδια αιτία. Είναι προφανές ότι χρειάζεται να απαγορευτεί ο απόπλους του πλοίου από τον Πειραιά, να αντικατασταθούν τα φθαρμένα ελάσματα και να ελεγχθεί συνολικά η αξιοπλοΐα του πλοίου. «Σας καθιστούμε υπεύθυνους, καταλήγει η καταγγελία και απαιτούμε να προβείτε άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες για να εξασφαλιστούν οι κανόνες ασφαλείας της ζωής των ναυτεργατών και των επιβατών».

Το ατύχημα στο Εξπρές Πήγασος συνεχίζει τη μακρά σειρά ατυχημάτων σε καράβια που έχουν μέχρι τώρα στοιχίσει τη ζωή σε δεκάδες ναυτεργάτες αλλά και επιβάτες. Και όσο και αν ξέρουμε πως το ατύχημα θα είναι πάντα μέρος της ζωής, άλλο τόσο ξέρουμε πως πολλά ατυχήματα θα είχαν αποφευχθεί αν τηρούνταν οι κανόνες ασφαλείας. Πόσοι ακόμη άνθρωποι πρέπει να πεθάνουν για να γίνονται συστηματικοί έλεγχοι για το αν τηρούνται ή όχι;

Μόλις προχτές μπήκα κι εγώ σε ένα επιβατηγό οχηματαγωγό. Πριν ακόμη βγει από το λιμάνι του Πειραιά, έγινε η επίδειξη των σωστικών... Ήρθε ένα κυριούλης και στάθηκε στη μέση του σαλονιού, που ακόμη και να ήθελες δεν μπορούσες να δεις τι έκανε, και από τα μεγάφωνα ακούστηκαν στα ελληνικά και στα αγγλικά λίγα λόγια για τα σωσίβια. Σε λιγότερο από πέντε λεπτά η άσκηση είχε τελειώσει.


Με λίγη καλή προσπάθεια μπορείτε να τον εντοπίσετε τον κυριούλη. Είναι πίσω από την επιβάτισσα που είναι ξαπλωμένη στον καναπέ. Κοιτάξτε πίσω από το κεφάλι της κάτι σε πορτοκαλί... Είναι το σωσίβιο που ναι, έχει λέει και σφυρίχτρα! Το πόσο παρακολούθησαν την άσκηση οι επιβάτες, το αποδεικνύει η φωτογραφία. Αλλά και να τον έβλεπαν... φτάνει αυτό, η επίδειξη του πώς δένουμε το σωσίβιο, για μια δύσκολη ώρα; Αφήστε που μόνο κατά τον απόπλου από Πειραιά έγινε η επίδειξη. Αργότερα το πλοίο έπιασε Πάρο, Νάξο, Δονούσα και Αιγιάλη, μπήκαν δεκάδες νέοι επιβάτες αλλά καμία επίδειξη σωστικών. Άντε να συμβεί καμία στραβή... Πόσες μανούλες θα κλάψουν και πάλι; Και πόσο φτηνή θεωρείται στις μέρες μας η ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα;
και για το άλλο 

Ξαναχάλασε το «Εξπρές Σαντορίνη»


16-02-2011 Τη Δευτέρα παρουσίασε μηχανική βλάβη, την Τρίτη επισκευάστηκε και σήμερα (Τετάρτη) χάλασε ξανά! Το «Εξπρές Σαντορίνη» τη Δευτέρα δεν κατόρθωσε να κάνει το δρομολόγιο Σκιάθος-Σκόπελος-Αλόνησος με 101 επιβάτες, ενώ σήμερα επέστρεψε στο λιμάνι και αποβίβασε τους 110 επιβάτες, λόγω προβλήματος στη δεξιά κύρια μηχανή.

Από τη θεωρία γνωρίζουμε ότι άσπρος καπνός σε μηχανή Diesel σημαίνει ότι έχουμε στα καυσαέρια άκαυστο καύσιμο ή υδρατμούς. Τώρα για το τι συμβαίνει στο Σαντορίνη ας μας εξηγήσει κάποιος πιο ειδικός.

Το πλοίο στις 16/2/2011 αποπλέοντας από Βόλο για Σκιάθο - Σκόπελο - Αλόννησο, με 110 επιβάτες και 34 ναυτεργάτες πλήρωμα, «έμεινε» εν πλω από βλάβη στο Νο 2 κύλινδρο της δεξιάς κύριας μηχανής. Την ίδια βλάβη είχε υποστεί και την περασμένη Δευτέρα 14/2/2011 με 101 επιβάτες.

Το κατά πόσο αποκαταστάθηκε η βλάβη, τι έλεγχος έγινε από τις αρμόδιες αρχές και κατά πόσο ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα τα πιστοποιητικά του νηογνώμονα για το πλοίο, τα επιβεβαίωσε η δεύτερη βλάβη στην ίδια μηχανή μέσα σε διάστημα 48 ωρών.
Ετσι ήταν και το έφεραν στην Ελλάδα


Δείτε τη έγινε στης Αζόρες


και παραθέτουμε επερώτηση στην βουλή από πέρυσι

ΕΡΩΤΗΣΗ : Ακτοπλοϊκή συγκοινωνία στις Β. Σποράδες
21/02/11

Προς τον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας
Προειδοποίηση για τους κινδύνους που εγκυμονούν σε βάρος της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα η ασυδοσία των εφοπλιστών και η πολιτική που τους καλύπτει, αποτελούν οι απανωτές βλάβες που παρουσιάζει το υπερήλικο με έτος κατασκευής το 1974 και όπως αποδεικνύεται περίτρανα, υποσυντήρητο πλοίο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ» της εταιρείας HSW το οποίο παρ' όλα αυτά, συνεχίζει να εκτελεί δρομολόγια.

Το πλοίο στις 16/2/2011 αποπλέοντας από Βόλο για Σκιάθο - Σκόπελο - Αλόννησο, με 110 επιβάτες και 34 ναυτεργάτες πλήρωμα, «έμεινε» εν πλω από βλάβη στο Νο 2 κύλινδρο της δεξιάς κύριας μηχανής. Την ίδια βλάβη είχε υποστεί και την περασμένη Δευτέρα 14/2/2011 με 101 επιβάτες.

Το κατά πόσο αποκαταστάθηκε η βλάβη, τι έλεγχος έγινε από τις αρμόδιες αρχές και κατά πόσο ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα τα πιστοποιητικά του νηογνώμονα για το πλοίο, τα επιβεβαίωσε η δεύτερη βλάβη στην ίδια μηχανή μέσα σε διάστημα 48 ωρών.

Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει για να πάψει να εκτελεί δρομολόγια το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ» και να δρομολογηθεί άμεσα στη γραμμή που εξυπηρετούσε σύγχρονο και ασφαλές πλοίο.
κλείνοντας θέλουμε να ζητήσουμε από τούς υπεύθυνους να κάνουν κάτι πριν είναι αργά