Από πονοκέφαλο έως υστερία προκαλούν στους εκπαιδευτικούς τα κινητά τηλέφωνα στην τάξη, τα οποία μονοπωλούν το ενδιαφέρον των μαθητών και την προσοχή των δασκάλων που προσπαθούν να κάνουν παράδοση με υπόκρουση… ringtone.
Τα κινητά είναι μια πραγματικότητα και η (σκληρή) αλήθεια είναι ότι ήρθαν για να μείνουν, υποστηρίζει ο Φράνσις Γκίλμπερτ στον Guardian, ο οποίος υποστηρίζει ότι τα κινητά τηλέφωνα μπορούν όχι μόνο να επιτρέπονται στην τάξη, αλλά και να ενταχθούν δημιουργικά στο μάθημα.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου του Νότινγκαμ, τα κινητά μπορούν να συμβάλλουν στην άνοδο του επιπέδου της τάξης εάν χρησιμοποιούνται έξυπνα και με φαντασία. Οι μαθητές μπορούν να συνεργάζονται σε ομάδες με τη βοήθεια του Bluetooth, να καταχωρούν τις προθεσμίες των εργασιών τους στην ηλεκτρονική ατζέντα της συσκευής τους, να κάνουν αναζήτηση στο διαδίκτυο, ακόμη και να μαγνητοσκοπούν την παράδοση στην τάξη.
Φυσικά, επισημαίνει ο αρθρογράφος, είναι αναγκαίο να επιβληθούν όρια προκειμένου τα κινητά να αξιοποιηούνται ως μέσα μάθησης και όχι απάτης ή εκφοβισμού. Καταρχάς, θα πρέπει η οθόνη των τηλεφώνων να είναι ορατή από τον καθηγητή την ώρα του μαθήματος, ώστε να μπορεί να ελέγχει τι συμβαίνει.
Στην πραγματικότητα, είναι πολύ πιο χρονοβόρο για τον εκπαιδευτικό να κάνει το λαγωνικό προκειμένου να βεβαιωθεί ότι οι μαθητές δεν χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο εν ώρα μαθήματος παρά να εντάξει τα κινητά στην παράδοση.