1 Σεπ 2009

Οι ενοχλητικοί του facebook

«Διαφημίζουν» τον εαυτό τους και πόσο καλά πέρασαν στο τελευταίο πάρτι που πήγαν. Στέλνουν διαρκώς κουίζ και βομβαρδίζουν τους «φίλους» τους με προσκλήσεις να γίνουν μέλη σε κάποια ομάδα. Ζητούν να γίνει κάποιος «φίλος» τους χωρίς να έχουν την παραμικρή ιδέα για το ποιος είναι. Αυτοί είναι μερικοί από τους πιο ενοχλητικούς τύπους του Facebook.
Για το αμερικανικό δίκτυο CΝΝ υπάρχουν δώδεκα διαφορετικοί τύποι χρηστών που προκαλούν τον εκνευρισμό των υπολοίπων, όπως αυτοί που ενημερώνουν τους πάντες για τα πάντα, ακόμη και για το τι έφαγαν για πρωινό. Η λίστα του CΝΝ μάλιστα έχει γίνει και θέμα συζήτησης στη διάσημη ιστοσελίδα, όπου χρήστες αναφέρουν ποιος είναι ο δικός τους χειρότερος τύπος και μερικοί πιο ειλικρινείς παραδέχονται ότι ανήκουν σε κάποια από τις κατηγορίες.

Οι ενοχλητικοί όμως δεν έχουν μόνο αμερικανική υπηκοότητα. Σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν ΕLΤRUΝ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η οποία ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2009, οι Έλληνες χρήστες του Facebook έχουν ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο και από ό,τι φαίνεται το συγκεκριμένο site κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς τους.

Η πλειονότητα των συμμετεχόντων επισκέπτονται την αγαπημένη τους ιστοσελίδα 2 με 3 φορές την ημέρα για 10 με 15 λεπτά. Οι κύριοι λόγοι που οι Έλληνες χρησιμοποιούν το Facebook είναι η επικοινωνία με παλιούς φίλους και γνωστούς (το 92% του δείγματος), οι εφαρμογές και τα παιχνίδια- για το 53% των ερωτηθέντων- και η ενημέρωση για τα προσωπικά στοιχεία φίλων και γνωστών (για το 46%). Ακριβώς όμως αυτοί οι λόγοι στην Ελλάδα μπορούν να αποτελέσουν πηγή δυσαρέσκειας για κάποιους χρήστες.
Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ