22 Σεπ 2009

Αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού τα Α340 της “Ολυμπιακής”;


Αναθερμαίνεται, σύμφωνα με επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας και του ΓΕΕΘΑ, το ενδιαφέρον για την απόκτηση ικανότητας εναέριου ανεφοδιασμού! Όπως αναφέρουν πηγές της Π.Α. στο defencenet.gr «Ο εναέριος ανεφοδιασμός θα μας έλυνε πολλά προβλήματα και πολλά αεροσκάφη που τώρα ταλαιπωρούνται από το εγγενές μειονέκτημα της μικρής εμβέλειας, όπως τα Μιράζ 2000-5 Μk2, θα πολλαπλασίαζαν την επιχειρησιακή τους αξία».
Μέχρι τώρα το πρόγραμμα απόκτησης αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού, περιέχετο σε πολλά ΕΜΠΑΕ, αλλά ουδέποτε κατέστη δυνατόν να υλοποιηθεί, κυρίως λόγω οικονομικών λόγων, αλλά και της διακριβωμένης «αντίρρησης», που είχαν κάποιες τρίτες χώρες που δεν επιθυμούν την απόκτηση στρατηγικών ικανοτήτων από την Π.Α.

Ο βασικός λόγος που έχει αναθερμανθεί στην παρούσα φάση το σενάριο απόκτησης αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού, είναι η διαθεσιμότητα των τεσσάρων Airbus A340 που έμειναν στα χέρια του ελληνικού δημοσίου μετά την άρνηση της Olympic Air να τα αγοράσει (θεώρησε ασύμφορη την αγορά τους) καθώς πλέον δεν πρόκειται να εξυπηρετεί υπερπόντια σκέλη παρά μόνο μέσα συμφωνιών codesharing.

Τα αεροσκάφη αυτά είναι στην ουσία πανομοιότυπα με το αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού Α330 MRTT(φωτό), το οποίο θεωρείται σήμερα το κορυφαίο αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού στο κόσμο. Η μετατροπή του Α340 σε αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού, αν και δεν υπάρχει προς το παρόν αεροσκάφος του τύπου πιστοποιημένο για το ρόλο, μπορεί όμως να ακολουθήσει την πεπατημένη του πανομοιότυπου A330 MRTT (KC 30B) μειώνοντας έτσι κατά πολύ το κόστος της πιστοποίησής του.
Οι αρχικοί υπολογισμοί αναφέρουν ότι οι εργασίες μετατροπής, η ολοκλήρωση και η πιστοποίηση, εργασίες που μπορούν να εκτελεστούν στο σύνολό τους στην ΕΑΒ, κοστίζουν ανά αεροσκάφος το 1/6 από αυτό που θα στοίχιζε ένα καινούριο A330 MRTT!
Πριν από 25 χρόνια η Πολεμική Αεροπορία απώλεσε μία σπάνια ευκαιρία να αποκτήσεςι έναντι ανάλογου τιμήματος αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού, όταν «έναντι πινακίου φακής» πούλησε στο Ισραήλ τα παρωχημένης τεχνολογίας συγκριτικά με τα Α 340, Boeing Β-707 της ΟΑ. Τα αεροσκάφη πουλήθηκαν στο Ισραήλ και εκεί με μικρό κόστος μετατράπηκαν σε εναέρια τάνκερ!
Οπωσδήποτε πέρα από τους οικονομικούς λόγους, όπως προαναφέραμε, πρέπει να υπερκεραστεί και η βούληση τρίτων χωρών που παγίως δεν επιθυμούν η Ελλάδα να αποκτήσει τέτοιους πολλαπλασιαστές ισχύος…

Πηγή: nationalpride.wordpress.com