11 Ιουλ 2009

Ομίλος Αγγελόπουλου: Πωλούνται πριν την παραλαβή τα τάνκερ του

Συνέχεια στις πωλήσεις πλοίων από τον όμιλο Θ Αγγελόπουλου «βλέπουν» γνωστοί brokers στην Ακτή Μιαούλη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι άλλο ένα ζευγάρι τάνκερ suezmax έχουν τεθεί στη διάθεση της αγοράς και ήδη έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον, μεταξύ άλλων, και γνωστών ελληνικών ναυτιλιακών ομίλων. Στο μεταξύ στον ξένο ναυτιλιακό τύπο δημοσιεύθηκαν πληροφορίες ότι αυτή τη φορά πωλείται και ένα από τα πλοία που είχε παραλάβει η ναυτιλιακή εταιρεία του ομίλου μόλις τον Μάιο.

Τα τάνκερ αυτά σύμφωνα με brokers αποτελούν μέρος της παραγγελίας για συνολικά εννέα suezmax στα ναυπηγεία Hyundai της Νότιας Κορέας η οποία είχε συμφωνηθεί μεταξύ του νοτιοκορεατικού ναυπηγικού ομίλου και του κ. Αγγελόπουλου το 2007.

Παραλαβή
Τρία από αυτά τα πλοία παραλήφθηκαν από τον όμιλο Αγγελόπουλου πριν από λίγους μήνες και εντάχθηκαν στον στόλο της Metrostar, τέσσερα παραδίδονται στα τέλη του 2009 και το 2010, ενώ το τελευταίο ζευγάρι παραδίδεται από τους κατασκευαστές του το 2011.

O όμιλος Αγγελόπουλου πώλησε τις προηγούμενες μέρες τα δύο τάνκερ που θα παραλάμβανε τον Οκτώβριο του 2009 και τον Ιανουάριο του 2010 ενώ στα μεσιτικά γραφεία της Ακτής Μιαούλη υπάρχει η πληροφορία ότι προς πώληση έχουν τεθεί στην αγορά και τα τάνκερ που παραδίδονται το 2010.

Όσο αφορά τα πλοία με παράδοση το 2011, γι' αυτά όπως λέγεται, η κατάσταση από άποψη χρηματοδότησης δεν είναι πιεστική επομένως κάθε πλοιοκτήτης με καλό όνομα στην αγορά έχει την άνεση να πάρει τις αποφάσεις του. Στην Ακτή Μιαούλη αν και οι πωλήσεις πλοίων από τους ιδιοκτήτες τους πριν ακόμα παραδοθούν από τα ναυπηγεία είναι πλέον κάτι το οποίο δεν αποτελεί έκπληξη αλλά συνήθη πρακτική λόγω της κρίσης, ειδικά στην περίπτωση του Θ. Αγγελόπουλου σχολιάζεται ιδιαίτερα και συνδέεται με τις γενικότερες επιχειρηματικές εξελίξεις στον όμιλο. Εκείνο το οποίο σημειώνεται είναι ότι τέτοιες κινήσεις αποτελούν σημαντικές ενέσεις ρευστότητας σε ένα δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον όπου πίεση εξασκείται από πολλές πλευρές και οι τράπεζες δεν είναι διατεθειμένες να χάσουν περισσότερα χρήματα. Σύμφωνα με τη γενική πρακτική για πλοία που οι κατασκευή τους ολοκληρώνεται μέσα σε λίγους μήνες, οι πλοιοκτήτες έχουν ήδη καταβάλει το 70% με 80% της αξίας τους. Η ναυπηγική τιμή που είχε συμφωνηθεί το 2007 για το πρώτο ζευγάρι τάνκερ που πωλήθηκε αυτές τις μέρες, ήταν τα 80 εκατ δολάρια ανά πλοίο. Οι πληροφορίες που έχουν φθάσει στους brokers της Ακτής Μιαούλη, λένε ότι κάθε ένα από αυτά τα πλοία πωλήθηκε στην τιμή των 70 ? 72 εκατ. δολαρίων, δηλαδή 8 ? 10 εκατ. δολάρια κάτω από την αρχική τιμή. Η πραγματικότητα είναι ότι όλες αυτές οι συμφωνίες κλείνουν σε καθαρά εμπιστευτική βάση και επομένως οι πληροφορίες που διαρρέουν είναι ελάχιστες.

Ειδικά μετά την εκδήλωση της κρίσης, όταν πολλοί εφοπλιστές έσπευσαν να ακυρώσουν παραγγελίες πλοίων ή να μεταθέσουν την παράδοσή τους, οι δίαυλοι ενημέρωσης λιγόστεψαν σημαντικά και από την πλευρά των κατασκευαστών.

Παραγγελία δύο drill ships
Εκτός από τα suezmax, μία άλλη σημαντική επένδυση του κ. Αγγελόπουλου στη ναυτιλία, που έγινε λίγους μόλις μήνες πριν από την εκδήλωση της κρίσης, είναι η παραγγελία δύο drill ships. Το καθένα από αυτά υπολογίζεται ότι απαιτεί κεφάλαια ύψους 600-700 εκατ. δολαρίων.

Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων των Fairplay - Lloyds η παραγγελία βρίσκεται σε ισχύ. Αντίστοιχη παραγγελία έγινε το 2008 και από τον Γιώργο Οικονόμου.
Α. Καλλή

Πηγή: Ημερησία