«Εισπρακτική εταιρεία» ιδρύει ο ΟΑΣΑ, προκειμένου να καταπολεμήσει το φαινόμενο των λαθρεπιβατών, σε συνδυασμό με την άντληση ολοένα και περισσοτέρων εσόδων.
Από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη αναμένεται να πιάσουν δουλειά οι περίπου 150 νέοι ελεγκτές κομίστρου, με κύριο στόχο να περιοριστεί η εισιτηριοδιαφυγή, η οποία εξελίσσεται σε μεγάλη πληγή για τα οικονομικά του ΟΑΣΑ.
Χθες, με απόφαση του υπουργείου Μεταφορών, δημιουργήθηκε ειδική «Διεύθυνση Ελεγκτών Κομίστρου» στον ΟΑΣΑ, η οποία θα καθορίσει τις προδιαγραφές και τον κανονισμό διενέργειας ελέγχων, αλλά και τον καθορισμό των αρμοδιοτήτων του προσωπικού ελέγχου και τις προδιαγραφές επιβολής και είσπραξης προστίμων.
Η οικονομική κρίση και οι απανωτές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, έχουν εκτινάξει την εισιτηριοδιαφυγή στα 40 εκατ. ευρώ (2008) από τα 18 εκατ. ευρώ που ήταν το 2006. To μεγαλύτερο πρόβλημα εμφανίζεται στα αστικά λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το τραμ, καθώς το ποσοστό λαθρεπιβατών αγγίζει το 16%. Στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο φτάνει το 12%, ενώ στο μετρό δεν ξεπερνά τα 4%. Πάντως, «μεγάλη πληγή» για τα έσοδα των συγκοινωνιακών φορέων έχει αρχίσει να μετατρέπεται η νέα συνήθεια παράδοσης, από επιβάτη σε επιβάτη, του ενιαίου εισιτηρίου της 1,5 ώρας.
Δημιουργείται ενιαίο σώμα ελεγκτών από όλα τα ΜΜΜ
Ο ΟΑΣΑ προχωρά στη δημιουργία της «ειδικής μονάδας ελεγκτών», στην οποία θα ενταχθούν όλοι οι ελεγκτές, από όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ αν δεν πετύχει το μέτρο εξετάζεται η λύση του outsource.
Οι ελεγκτές θα φορούν στολές χρώματος μπλε και άσπρου και θα κάνουν ελέγχους βάσει προγράμματος που θα παίρνουν καθημερινά από τους προϊσταμένους τους. Μάλιστα, εξετάζεται η αμοιβή τους να συνδέεται άμεσα με τους ελέγχους που θα κάνουν καθημερινά. Μέχρι σήμερα, οι ελεγκτές του μετρό δεν μπορούσαν να κάνουν ελέγχους σε λεωφορεία και αντίστροφα.
Πάντως, με εξαίρεση τους ελεγκτές στο μετρό, στα λεωφορεία της ΕΘΕΛ είχαν πιαστεί παλαιότερα ελεγκτές με «διπλά βιβλία», ενώ στα τρόλεϊ (ΗΛΠΑΠ) υπάλληλοι έκλεβαν παρτίδες εισιτηρίων και τις διένειμαν σε συγκεκριμένα περίπτερα.
Οι ελεγκτές θα θεωρούνταν «άσκοπο μέτρο», εφόσον στα μέσα μεταφοράς λειτουργούσε «κλειστό κύκλωμα» επικύρωσης εισιτηρίων.
Μέχρι σήμερα, άγνωστη θεωρείται η κατάληξη των δυο διαγωνισμών για τη τηλεματική και το αυτόματο κόμιστρο, οι οποίοι διεξάγονται μέσω ΣΔΙΤ. Τα δυο αυτά έργα, αν και έχουν εξαγγελθεί πολλάκις από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, δεν έχουν υλοποιηθεί ακόμα, καθώς οι σχετικοί διαγωνισμοί που προκηρύχτηκαν από το 2001 και έπειτα κηρύχτηκαν άγονοι, εξαιτίας σειράς καθυστερήσεων που σημειώθηκαν στη διαγωνιστική διαδικασία.
Πηγή: capital.gr
Οι απαιτήσεις μας από την κατοχική Τουρκία
Πριν από 38 δευτερόλεπτα