15 Ιουν 2009

Ποδηλατόδρομο από Κηφισιά μέχρι Φάληρο σχεδιάζει το ΥΠΕΧΩΔΕ

Ως η ραχοκοκαλιά της πολιτικής για την χρήση του ποδηλάτου χαρακτηρίζεται η κατασκευή από το ΥΠΕΧΩΔΕ του Κεντρικού Ποδηλατοδρόμου, συνολικού μήκους 26,6 χλμ, που θα ξεκινά από την Κηφισιά, θα καταλήγει στο Φάληρο και θα διέρχεται μέσα από τους περισσότερους αρχαιολογικούς χώρους της Αθήνας. Όπως προβλέπει το σχέδιο του Υπουργείου, το οποίο παρουσίασε ο κ. Γ. Σουφλιάς στους εκπροσώπους των ποδηλατικών φορέων, στόχος του σχεδίου είναι να διαμορφωθούν: Ένας κεντρικός υπερτοπικός άξονας για το ποδήλατο στο Μητροπολιτικό Συγκρότημα της Αθήνας και ένα γενικό κατευθυντήριο πλαίσιο για όλους τους φορείς, ιδίως τους ΟΤΑ, που προτίθενται να υλοποιήσουν τοπικούς άξονες για το ποδήλατο, έτσι ώστε οι προσπάθειές τους να μην έχουν τον αποσπασματικό χαρακτήρα που παρουσιάζουν σήμερα.

Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε στη μετεπιβίβαση από το ποδήλατο στο μετρό και για το λόγο αυτό θα δημιουργηθούν, σε όλους τους σταθμούς του μετρό ειδικοί χώροι φυλασσόμενης στάθμευσης ποδηλάτων.

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, ανατίθεται η μελέτη του κεντρικού άξονα ποδηλατοδρόμων του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος της Αθήνας. Η μελέτη θα εκπονηθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ με την υποστήριξη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, μέσω δύο προγραμμάτων που θα ολοκληρωθούν σε 8 μήνες και θα ακολουθήσει η κατασκευή του υπερτοπικού αυτού έργου από το ΥΠΕΧΩΔΕ κατά τμήματα, νότιο και βόρειο τμήμα.

Το κατ' αρχήν προεκτιμώμενο κόστος κατασκευής είναι 7 εκατ. ευρώ για το σύνολο του άξονα και θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, ενώ στον άξονα αυτόν θα αρθρώνονται τα τοπικά δίκτυα ποδηλατοδρόμων αρμοδιότητας των Δήμων.

Η επιλογή του άξονα έγινε διότι σύμφωνα με τις μελέτες, το έργο μπορεί θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά της πολιτικής για το ποδήλατο στην Αθήνα και θα καλύψει ανάγκες καθημερινής μετακίνησης από και προς το Κέντρο της Αθήνας.

Η χάραξη του ακολουθεί τη γραμμή του ηλεκτρικού, την κοίτη του Ιλισού, ενώ παράλληλα, προχωρεί ο σχεδιασμός του δικτύου αξόνων για το ποδήλατο στην Αθήνα, που θα συνδέονται με τον κεντρικό άξονα ποδηλατοδρόμων. Ήδη ανατέθηκε και εκπονείται σχετικό πρόγραμμα από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Προτάσεις έχουν ήδη καταθέσει οι ποδηλάτες της Αθήνας.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ/ΜΠΕ ert.gr