3 Ιαν 2012

«Φέσι» 87.000.000€ για τις μετακινήσεις!


Στάση πληρωμών έχει κηρύξει το Δημόσιο, όχι μόνο σε ιδιώτες, αλλά και στον εαυτό του! Ενας κατεξοχήν δημόσιος οργανισμός, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), ζητάει τα ρέστα του από πέντε υπουργεία. Ο οργανισμός υποστηρίζει ότι του οφείλονται 61.592.061 ευρώ από τα υπουργεία Παιδείας, Απασχόλησης, Υγείας, Προστασίας του Πολίτη και Εθνικής Αμυνας.

Μεγαλύτεροι οφειλέτες, για το 2011, εμφανίζονται τα υπουργεία Παιδείας με 24.380.177 ευρώ και Απασχόλησης με 23.006.473 ευρώ. Με μεγάλη διαφορά ακολουθούν τα υπουργεία Υγείας με 12.685.332 ευρώ, Εθνικής Αμυνας με 814.609 ευρώ και Προστασίας του Πολίτη με 705.470 ευρώ.

Από πού προέρχονται τα χρωστούμενα; Τα συγκεκριμένα υπουργεία, αν και έχουν υπογράψει συμβάσεις για τη δωρεάν ή με έκπτωση μετακίνηση ειδικών κοινωνικών ομάδων (π.χ. φοιτητές, πολύτεκνοι, στρατιώτες κ.ο.κ.), σπάνια καταβάλλουν το αντίτιμο ή τη διαφορά που προκύπτει από το ισχύον εισιτήριο. Ομως υποχρεούνται να το πράξουν, σύμφωνα με τον νόμο 2669/98.

Πέρα από τα 61.592.061 ευρώ έχουν τιμολογηθεί, αλλά δεν έχουν εισπραχθεί 25.312.500 ευρώ από το υπουργείο Υγείας, με αποτέλεσμα το συνολικό φέσι στον ΟΑΣΑ να ανέρχεται στα 86.904.561 ευρώ.

Τα χρήματα αυτά είναι απολύτως αναγκαία για τον οργανισμό. Ο ΟΑΣΑ, σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό του 2012, θα μειώσει τις ζημιές στα 29.770.000 ευρώ, έναντι 244.760.000 ευρώ το 2011.

Το πώς ο ΟΑΣΑ, δηλαδή ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΤΡΑΜ, ΑΜΕΛ και ΗΣΑΠ, θα πετύχει βελτίωση οικονομικού αποτελέσματος κατά 215.000.000 ευρώ μέσα σε 12 μήνες αποτελεί ένα τεράστιο ερώτημα. Ισως, ο Προϋπολογισμός να θεωρεί ότι οι οφειλές τρίτων προς τον ΟΑΣΑ όντως θα καταβάλλονται.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών, οι «οδικές συγκοινωνίες» (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ) αναμένεται ότι θα κλείσουν με ζημιές 200.000.000 ευρώ το 2011 και 63.700.000 ευρώ το 2012.

Οι «σταθερές συγκοινωνίες» (ΗΣΑΠ, μετρό, τραμ) αναμένεται ότι θα κλείσουν με ζημιές 44.200.000 ευρώ το 2011, ενώ το 2012 θα έχουν κέρδη 29.170.000 ευρώ. Σε επιχειρησιακό επίπεδο, ικανοποίηση σκόρπισε στους οδηγούς της ΕΘΕΛ και των ΗΛΠΑΠ η εξαίρεση από το καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας.