11 Νοε 2011

ΕΡΧΕΤΑΙ "ΠΡΑΣΙΝΟΣ" ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ

«Φωτιά» έχουν πάρει από το πρωί τα τηλεφωνικά κέντρα των Διευθύνσεων Μεταφορών των Νομαρχιών αλλά και του υπουργείου Υποδομών καθώς εκατοντάδες καταναλωτές ρωτούν αν... 
πραγματικά έχει απελευθερωθεί η πετρελαιοκίνηση σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Οι περισσότεροι υπάλληλοι όντας μη ενημερωμένοι για την επίμαχη τροπολογία που ψηφίστηκε το βράδυ της Τετάρτης στη Βουλή, απαντούσαν πως δεν γνωρίζουν τίποτα, και αν δεν τους έρθει ο νόμος, ισχύει ακόμη η απαγόρευση. Ωστόσο, η δημοσίευση της τροπολογίας στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης είναι θέμα ωρών ή λίγων ημερών.
Αλλωστε ακόμη και σήμερα να παραγγείλει κανείς το πετρελαιοκίνητο όχημά του, αν είναι ετοιμοπαράδοτο, χρειάζονται περίπου 15 ημέρες για να παραδοθεί.
Πάντως το υπουργείο Περιβάλλοντος εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά και το νέο «Πράσινο Δακτύλιο» στην οποία αναφέρεται μεταξύ άλλων πως: «Με ρύθμιση που ψηφίστηκε, χθες, Τετάρτη 9 Νοεμβρίου, στη Βουλή νομοθετήθηκε η άμεση άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων τεχνολογίας EURO V και VI στα αστικά κέντρα Αθηνών - Θεσσαλονίκης, η οποία θεσπίστηκε υπό άλλες συνθήκες τεχνολογίας, πριν από 20 χρόνια».
Νέος Δακτύλιος
Στα συμπληρωματικά μέτρα που εξετάζει το ΥΠΕΚΑ σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία περιλαμβάνουν την εντατικοποίηση των ελέγχων της ποιότητας των καυσίμων από τα ειδικά κινητά συνεργεία του ΥΠΕΚΑ, την εισαγωγή ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης της διακίνησης των καυσίμων για να αντιμετωπιστεί η λαθρεμπορία και νοθεία των καυσίμων και τον περιορισμό της κυκλοφορίας των πλέον ρυπογόνων οχημάτων.
Ειδικότερα ετοιμάζεται Κοινή Υπουργική Απόφαση για τον «Πράσινο Δακτύλιο» βάσει του οποίου θα επιτρέπεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων έως 2,2 τόνους στο Μικρό Δακτύλιο εφόσον πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 ή μεταγενέστερης και εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γρ./χλμ. Το ίδιο ισχύει για τα υβριδικά και ηλεκτρικά Ι.Χ. Επίσης:
Απαγόρευση της κυκλοφορίας εντός μικρού Δακτυλίου στα οχήματα με ημερομηνία 1ης Αδειας Κυκλοφορίας με 1η άδεια Κυκλοφορίας πριν από το 1990 από Δευτέρα έως Πέμπτη από τις 7 το πρωί έως τις 8 το βράδυ ενώ για την Παρασκευή από τις 7 έως τις 3 το μεσημέρι. Ολα τα υπόλοιπα οχήματα που δεν εμπίπτουν σε καμιά από τις παραπάνω κατηγορίες θα κυκλοφορούν στο μικρό Δακτύλιο με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα των «μονών-ζυγών».
Απαγόρευση στο Μεγάλο Δακτύλιο της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 2,2 έως 12 τόνων με 1η Αδεια Κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992.
Απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 12 τόνων, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στην Αττική, πλην των Εθνικών Οδών Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.
Πράσινο σήμα
Τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα θα λαμβάνουν ειδικό πράσινο σήμα. Προτεινόμενη ημερομηνία ισχύος της ρύθμισης είναι η 1η Μαΐου του 2012. Παράλληλα η νομοθετική ρύθμιση προβλέπει ότι διατηρείται η απαγόρευση κυκλοφορίας για όσα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα μεικτού βάρους κάτω των τεσσάρων τόνων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης δεν πληρούν τις προδιαγραφές EURO V.
Πάντως, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σπύρος Κουβέλης αντέδρασε στην απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης και τονίζει πως: «Είναι κρίμα που μια κυβέρνηση που εκλέχτηκε με σύνθημα την πράσινη ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος κλείνει το νομοθετικό της έργο με αυτό τον τρόπο, και πετάει στα σκουπίδια τις προσπάθειες όσων δουλέψαμε για να κάνουμε αυτό το σύνθημα πραγματικότητα».


http://fimotro.blogspot.com