24 Νοε 2011

Σε ελεύθερη πτώση η ψυχολογία των καταναλωτών

Με απαισιοδοξία, αγωνία και φόβο αντιμετωπίζουν το μέλλον οι καταναλωτές με τις προσδοκίες τους να ακολουθούν συνεχή πτωτική πορεία λόγω της βαθιάς ύφεσης και της αβεβαιότητας. 
Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην οικονομία κατέγραψε νέο αρνητικό ρεκόρ κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδος σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης διαμορφώθηκε το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2011 στο 22,1 έναντι 25,1 που ήταν στον προηγούμενο τρίμηνο και 31,2 που ήταν το αντίστοιχο του 2010.
«Με δεδομένο ότι η ψυχολογία των καταναλωτών εξακολουθεί να βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση καταγράφοντας το ένα αρνητικό ρεκόρ μετά το άλλο είναι απαραίτητο όσο ποτέ να αλλάξουμε το μείγμα της οικονομικής πολιτικής,» δήλωσε ο πρόεδρος του Οικονομικού επιμελητηρίου της Ελλάδας, Πελοπίδας Καλλίρης. 
«Σε διαφορετική περίπτωση και το 2012 θα μιλάμε για ύφεση σε επίπεδα εξίσου υψηλά με της φετινής χρονιάς αυξάνοντας τα λουκέτα με παράλληλη έκρηξη της ανεργίας»
Σύμφωνα με την έρευνα:
Οι πολίτες βλέπουν την προσωπική τους οικονομική κατάσταση να επιδεινώνεται (ο σχετικός δείκτης μειώθηκε στο 18,2 από 22,4 το προηγούμενο τρίμηνο). Όσον αφορά στις προσδοκίες του για τις αλλαγές στην προσωπική τους οικονομική κατάσταση οι πολίτες προβλέπουν νέα επιδείνωση (ο σχετικός δείκτης μειώθηκε στο 18,7 από 23,9).
Οι απόψεις των καταναλωτών δείχνουν μια πτωτική τάση στην πρόθεσή τους για αποταμίευση ενώ εμφανίζονται απαισιόδοξοι για την οικονομική κατάσταση της χώρας όχι μόνο για τους επόμενους 12 μήνες αλλά και μετά από τέσσερα χρόνια.
Η ακρίβεια είναι από τα σημαντικότερα προβλήματα του ελληνικού νοικοκυριού.