Αμερικανική επιστημονική έρευνα προειδοποιεί ότι οι οδηγοί αλλά και οι επιβάτες των κάμπριο αυτοκινήτων μπορεί να αποκτήσουν σοβαρή βλάβη στα αυτιά τους.
Η οδήγηση ενός κάμπριο, με ανοικτή την οροφή και με ταχύτητες από 80 έως 112 χλμ., εκθέτει τα αυτιά σε επίπεδα ήχου που πλησιάζουν αυτά ενός τρυπανιού.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η συχνή έκθεση των αυτιών σε αυτά τα επίπεδα ήχου, που προέρχονται από το συνδυασμό του θορύβου της μηχανής του αυτοκινήτου, της οδικής κυκλοφορίας και του ανέμου, μπορεί να προκαλέσει μέχρι και μόνιμη απώλεια ακοής.
Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ωτορινολαρυγγολογίας "Otolaryngology - Head and Neck Surgery", σύμφωνα με το BBC, συστήνει στους οδηγούς των κάμπριο να φοράνε στα αυτιά τους κάποια προστατευτικά, όπως κάνουν μερικοί μοτοσικλετιστές ή έστω να έχουν ανεβασμένα τα παράθυρά του αυτοκινήτου τους.
Οι επιστήμονες μέτρησαν τα επίπεδα θορύβου στα αριστερά και στα δεξιά του οδηγού, όταν τρέχει με 80 έως 112 χλμ., και διαπίστωσαν ότι φτάνει τα 88 - 90 ντεσιμπέλ (καμία φορά μέχρι και τα 99), αρκετά πάνω από τα 85 ντεσιμπέλ που οι γιατροί γενικά συμφωνούν ότι αποτελούν το κατώφλι μετά το οποίο υπάρχει κίνδυνος για μόνιμη απώλεια ακοής.
Αρκεί να σημειωθεί ότι ένα δωμάτιο τη νύχτα έχει 20 ντεσιμπέλ, σε μια συνήθη συζήτηση αναπτύσσονται 60 ντεσιμπέλ, σε ένα πολυσύχναστο δρόμο 70 ντεσιμπέλ, όταν οι άνθρωποι φωνάζουν, ο θόρυβος φτάνει τα 80 ντεσιμπέλ, ένα τρυπάνι «βγάζει» 110 ντεσιμπέλ κι ένα αεροπλάνο που απογειώνεται 130 ντεσιμπέλ.
Οι ερευνητές βρήκαν ότι ακόμα και όταν οι οδηγοί των κάμπριο δεν οδηγούν σε ώρα αιχμής, τα ντεσιμπέλ στα αυτιά τους φτάνουν τα 80 - 90, ενώ όταν τουλάχιστον ανεβάζουν και τα δύο παράθυρα (οδηγού και συνοδηγού|), έχοντας πάντα ανοικτή την οροφή, ο θόρυβος πέφτει στα 82 ντεσιμπέλ.