Σε 620.000 ανέρχεται ο αριθμός των Ελλήνων που ψωνίζουν συστηματικά μέσω Διαδικτύου. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα πρόσφατης έρευνας την οποία εκπόνησε η Focus Βari και η οποία καταδεικνύει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο μεταξύ επιχείρησης και καταναλωτή (Β2C) έχει εισέλθει πλέον στη φάση της ωριμότητας στην Ελλάδα. Αν ληφθεί υπόψη ότι η διείσδυση του Διαδικτύου στη χώρα μας ανέρχεται στο 47%, τότε είναι εύκολο να συμπεράνουμε ότι ο παραπάνω αριθμός των συμπολιτών μας που ψωνίζουν online είναι πάνω από το 10% του συνόλου των χρηστών και περισσότερο από το 30% των χρηστών που έχουν ευρυζωνική πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης της Focus Βari, καταμετρήθηκαν οι καταναλωτές που κάνουν συστηματικές αγορές από το Ιnternet και κατά μέσον όρο το τελευταίο εξάμηνο έκαναν τουλάχιστον έξι αγορές συνολικής αξίας περίπου 550 ευρώ.
Οι online καταναλωτές συνήθως χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για να αγοράσουν αεροπορικά ή ακτοπλοϊκά εισιτήρια κατά ποσοστό 37%. Στις προτιμήσεις ακόμη μεγάλο μερίδιο κατέχουν ο εξοπλισμός Πληροφορικής (25%), τα βιβλία (19%), τα ρούχα και τα αξεσουάρ (15%), τα εισιτήρια (13%), οι κρατήσεις σε ξενοδοχεία (13%), τα γκάτζετς (13%), το λογισμικό (13%), τα ηλεκτρικά είδη (12%), η μουσική και οι ταινίες DVD (11%).
Ενδιαφέρον είναι ακόμη το στοιχείο ότι οι τάσεις των ηλεκτρονικών αγορών είναι έντονα αυξητικές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, ο αριθμός των online αγοραστών σχεδόν τετραπλασιάστηκε σε μια διετία, από τους 185.000
δηλαδή που είχαν καταμετρηθεί το 2006, όταν η συγκεκριμένη τάση άρχισε να αποκτά μετρήσιμο μέγεθος.
Παράλληλα στο πλαίσιο ημερίδας που πραγματοποιήθηκε με αφορμή την παρουσίαση των παραπάνω στοιχείων της μελέτης παρουσιάστηκαν βέλτιστες επιχειρηματικές πρακτικές και casestudies από στελέχη εταιρειών που έχουν ιδιαίτερα σημαντική πορεία πωλήσεων στο Ιnternet.
Το Πλαίσιο, με 410 εκατ. ευρώ πωλήσεις, χρησιμοποιεί ουσιαστικά το Ιnternet για πωλήσεις με μέσον όρο 67.000 διαφορετικούς επισκέπτες την ημέρα που σε ημέρες αιχμής ξεπερνούν τους 130.000. Το 75% των online επισκεπτών αγοράζει μετά από το φυσικό κατάστημα και οι online αγοραστές στο Πλαίσιο φθάνουν τον αριθμό ρεκόρ των 290.000. Το eshop δέχεται καθημερινά πάνω από 90.000 διαφορετικούς επισκέπτες. Οι συνολικές παραγγελίες της επιχείρησης προέρχονται κατά 50% από το Ιnternet, 20% από τηλέφωνο και 30% από τα 61 eshops σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα.
Η Αirtickets.gr παρέχει online ταξιδιωτικές υπηρεσίες όπως κρατήσεις αεροπορικών θέσεων (185 εταιρείες), ξενοδοχεία (70.000 περιπτώσεις) κτλ. Οι εγγεγραμμένοι online πελάτες είναι 120.000, το site δέχεται καθημερινά 25.000
διαφορετικούς επισκέπτες και οι online κρατήσεις ξεπερνούν τις 7.500 τον μήνα. Το σάιτ skroutz. gr είναι ένας ηλεκτρονικός ενδιάμεσος (σύγκριση τιμών από 280 διαφορετικά ηλεκτρονικά καταστήματα) και επιτρέπει την αξιολόγηση καταστημάτων και προϊόντων μετά την ολοκλήρωση της παραγγελίας από τους χρήστες.
Τον Απρίλιο του 2009 οι διαφορετικοί επισκέπτες πλησίασαν τους 500.000 και οι χρήστες της υπηρεσίας ξεπέρασαν τις 31.000. Η εταιρεία θα επεκταθεί σύντομα στα Βαλκάνια και στην Ευρώπη. Το Μayfair Τravel, με εξειδίκευση στα ταξίδια για σκι (βουνό) και στους εξωτικούς προορισμούς, είναι ένας ελληνικός tour operator με δυνατότητα online κρατήσεων. Παρ΄ ότι ξεκίνησε η online προσπάθεια μόλις το 2007, το πρώτο εξάμηνο του 2009 οι online πωλήσεις έφθασαν στις 200.000 ευρώ, με μέσον όρο ανά συναλλαγή τα 1.150 ευρώ. Η Grecotel χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό εμπόριο ως σημαντικό κανάλι προώθησης και συναλλαγής μέσω του corporate website σε τέσσερις γλώσσες και δυνατότητα κρατήσεων που χρησιμοποιείται ευρέως.
Πηγή: hellenicbusiness.gr
Πιο κοντά στον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο μας φέρνει η Δύση
Πριν από 47 δευτερόλεπτα