Οι Εταιρίες ενημέρωσης (γνωστές ως εισπρακτικές εταιρίες) ενοχλούν συχνά πολλούς από τους δανειολήπτες και μάλιστα, καλώντας με απόκρυψη αριθμού.
Αυτές οι Εταιρίες λαμβάνουν τα προσωπικά δεδομένα των οφειλετών από τους Δανειστές (π.χ τη Δανείστρια τράπεζα). Πριν όμως από κάθε ενέργεια ενημέρωσης από την εισπρακτική εταιρία, ο εκάστοτε Δανειστής οφείλει να διασταυρώσει κι επιβεβαιώσει με τον οφειλέτη το ύψος των οφειλών, να προβεί σε ταυτοποίηση στοιχείων και να ενημερώσει για τη διαβίβαση των
δεδομένων του οφειλέτη σε Εταιρία ενημέρωσης (εισπρακτική εταιρία).
Φυσικά, η κλήση από τις Εταιρίες αυτές με απόρρητο αριθμό τηλεφώνου απαγορεύεται.
Οι υπάλληλοι αυτών των εταιριών θα πρέπει να ενημερώνουν τον οφειλέτη για την ιδιότητά τους, τα στοιχεία τους, τον αριθμό μητρώου της Εταιρίας ενημέρωσης και την καταγραφή της συνομιλίας. Επίσης, οι υπάλληλοι αυτών των
Εταιριών πρέπει να ενημερώνουν τον οφειλέτη ότι οι τηλεφωνικές συνομιλίες παραμένουν για δώδεκα μήνες στα αρχεία της εταιρίας.
Ο λόγος για τον οποίο οι υπάλληλοι των εισπρακτικών εταιριών πρέπει να δίνουν τον αριθμό μητρώου της εισπρακτικής εταιρίας είναι η δυνατότητα επαλήθευσης της ταυτότητας της εισπρακτικής εταιρίας. Ο οφειλέτης μπορεί να ενημερωθεί για το ποιές εταιρίες είναι εγγεγραμμένες στο Αυτοτελές Τμήμα Μητρώου Ληξιπρόθεσμων Οφειλών της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή μέσα από τον ιστότοπο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (www.efpolis.gr).
Για να αρχίσουν οι τηλεφωνικές επικοινωνίες από τις Εταιρίες ενημέρωσης (εισπρακτικές εταιρίες) θα πρέπει οπωσδήποτε η οφειλή να έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη και να έχουν παρέλθει και δέκα ημέρες από τη στιγμή που η οφειλή έγινε ληξιπρόθεσμη.
Προσοχή, οι κλήσεις των εισπρακτικών εταιριών μπορούν να γίνονται μόνο σε εργάσιμες ημέρες και μόνο από 09:00-20:00. Επιτρέπεται να γίνει μία κλήση κάθε δεύτερη μέρα.
Οι Εταιρίες ενημέρωσης οφείλουν να ενημερώνουν μόνο τους οφειλέτες, εγγυητές, αλλά σε καμία περίπτωση μη συμβαλλόμενο μέρος, ακόμη κι αν πρόκειται για συγγενή ή σύνοικο του οφειλέτη ή εγγυητή.
Φυσικά, οι Εταιρίες ενημέρωσης οφείλουν να καλούν μόνο σε αριθμούς τηλεφώνου που έχει δώσει ο ίδιος ο οφειλέτης στον Δανειστή του και όχι ν’ αναζητούν αυτές, άλλους αριθμούς τηλεφώνου.
Γενικά, ο καταναλωτής προστατεύεται έναντι αυτών των εταιριών, καθώς κατόπιν σχετικής αιτήσεως του, ο κάθε οφειλέτης μπορεί να ζητήσει βεβαίωση οφειλών του ή και το περιεχόμενο των καταγεγραμμένων συνομιλιών του με την Εταιρία ενημέρωσης (εισπρακτική εταιρία).
ΠΡΟΣΟΧΗ: Εφόσον, ο οφειλέτης έχει προβεί σε δικαστικές ενέργειες στα πλαίσια του ν. 3869/2010 για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ στις Εταιρίες ενημέρωσης να σας τηλεφωνούν.
Eπίσης, εάν ο Δανειστής έχει μεταβιβάσει προσωπικά στοιχεία του οφειλέτη σε εισπρακτική εταιρία χωρίς να τον ενημερώσει για αυτό, τότε ο οφειλέτης έχει δικαίωμα να υποβάλει καταγγελία στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (www.dpa.gr).
ataktesfones.blogspot.gr
Αυτές οι Εταιρίες λαμβάνουν τα προσωπικά δεδομένα των οφειλετών από τους Δανειστές (π.χ τη Δανείστρια τράπεζα). Πριν όμως από κάθε ενέργεια ενημέρωσης από την εισπρακτική εταιρία, ο εκάστοτε Δανειστής οφείλει να διασταυρώσει κι επιβεβαιώσει με τον οφειλέτη το ύψος των οφειλών, να προβεί σε ταυτοποίηση στοιχείων και να ενημερώσει για τη διαβίβαση των
δεδομένων του οφειλέτη σε Εταιρία ενημέρωσης (εισπρακτική εταιρία).
Φυσικά, η κλήση από τις Εταιρίες αυτές με απόρρητο αριθμό τηλεφώνου απαγορεύεται.
Οι υπάλληλοι αυτών των εταιριών θα πρέπει να ενημερώνουν τον οφειλέτη για την ιδιότητά τους, τα στοιχεία τους, τον αριθμό μητρώου της Εταιρίας ενημέρωσης και την καταγραφή της συνομιλίας. Επίσης, οι υπάλληλοι αυτών των
Εταιριών πρέπει να ενημερώνουν τον οφειλέτη ότι οι τηλεφωνικές συνομιλίες παραμένουν για δώδεκα μήνες στα αρχεία της εταιρίας.
Ο λόγος για τον οποίο οι υπάλληλοι των εισπρακτικών εταιριών πρέπει να δίνουν τον αριθμό μητρώου της εισπρακτικής εταιρίας είναι η δυνατότητα επαλήθευσης της ταυτότητας της εισπρακτικής εταιρίας. Ο οφειλέτης μπορεί να ενημερωθεί για το ποιές εταιρίες είναι εγγεγραμμένες στο Αυτοτελές Τμήμα Μητρώου Ληξιπρόθεσμων Οφειλών της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή μέσα από τον ιστότοπο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (www.efpolis.gr).
Για να αρχίσουν οι τηλεφωνικές επικοινωνίες από τις Εταιρίες ενημέρωσης (εισπρακτικές εταιρίες) θα πρέπει οπωσδήποτε η οφειλή να έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη και να έχουν παρέλθει και δέκα ημέρες από τη στιγμή που η οφειλή έγινε ληξιπρόθεσμη.
Προσοχή, οι κλήσεις των εισπρακτικών εταιριών μπορούν να γίνονται μόνο σε εργάσιμες ημέρες και μόνο από 09:00-20:00. Επιτρέπεται να γίνει μία κλήση κάθε δεύτερη μέρα.
Οι Εταιρίες ενημέρωσης οφείλουν να ενημερώνουν μόνο τους οφειλέτες, εγγυητές, αλλά σε καμία περίπτωση μη συμβαλλόμενο μέρος, ακόμη κι αν πρόκειται για συγγενή ή σύνοικο του οφειλέτη ή εγγυητή.
Φυσικά, οι Εταιρίες ενημέρωσης οφείλουν να καλούν μόνο σε αριθμούς τηλεφώνου που έχει δώσει ο ίδιος ο οφειλέτης στον Δανειστή του και όχι ν’ αναζητούν αυτές, άλλους αριθμούς τηλεφώνου.
Γενικά, ο καταναλωτής προστατεύεται έναντι αυτών των εταιριών, καθώς κατόπιν σχετικής αιτήσεως του, ο κάθε οφειλέτης μπορεί να ζητήσει βεβαίωση οφειλών του ή και το περιεχόμενο των καταγεγραμμένων συνομιλιών του με την Εταιρία ενημέρωσης (εισπρακτική εταιρία).
ΠΡΟΣΟΧΗ: Εφόσον, ο οφειλέτης έχει προβεί σε δικαστικές ενέργειες στα πλαίσια του ν. 3869/2010 για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ στις Εταιρίες ενημέρωσης να σας τηλεφωνούν.
Eπίσης, εάν ο Δανειστής έχει μεταβιβάσει προσωπικά στοιχεία του οφειλέτη σε εισπρακτική εταιρία χωρίς να τον ενημερώσει για αυτό, τότε ο οφειλέτης έχει δικαίωμα να υποβάλει καταγγελία στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (www.dpa.gr).
ataktesfones.blogspot.gr