Το να γράφει κανείς και να στέλνει sms την ώρα που οδηγεί είναι πολύ πιο επικίνδυνο απ' ό,τι το να τηλεφωνεί και αυξάνει κατά 23 φορές τον κίνδυνο ατυχήματος, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε την Τρίτη στις ΗΠΑ.
Το κύριο πρόβλημα οφείλεται στο γεγονός ότι ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να πάρει τα μάτια του από το δρόμο για να μπορέσει να πληκτρολογήσει το μήνυμά του, υπογραμμίζει η έρευνα αυτή, που πραγματοποιήθηκε από το Virginia Tech Transportation Institute (VTTI).
Γενικά οι δραστηριότητες που υποχρεώνουν τον οδηγό να μην κοιτάζει το δρόμο είναι αυτές που δημιουργούν το μεγαλύτερο κίνδυνο ατυχήματος, υπογραμμίζει το ινστιτούτο.
Στην περίπτωση των γραπτών μηνυμάτων, η μελέτη έδειξε πως ο οδηγός μπορεί να σταματήσει να κοιτάζει το δρόμο για διάστημα που μπορεί να φτάσει τα έξι δευτερόλεπτα. "Αυτό σημαίνει ότι διανύει το μηκος ενός ποδοσφαίρου του φουτμπόλ (περίπου εκατό μέτρα), αν τρέχει με 90 χλμ/ώρα, χωρίς να κοιτάζει το δρόμο", επισημαίνει η μελέτη.
"Η συζήτηση στο τηλέφωνο επιτρέπει στον οδηγό να κρατάει την προσοχή του στο δρόμο και δεν δημιουργεί τόσο μεγάλο κίνδυνο για την ασφάλεια", συνεχίζει η έρευνα.
Το VTTI παρατηρεί επίσης ότι και μόνο η πληκτρολόγηση ενός τηλεφωνικού αριθμού, μια πράξη κατά την οποία ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να κατεβάζει συχνά τα μάτια, αυξάνει τον κίνδυνο κατά 2,8 για τα ελαφρά οχήματα. Ο κίνδυνος μειώνεται ελαφρώς, στο 1,3, στη διάρκεια της συνομιλίας. Το να ψάχνει κάποιο αντικείμενο μέσα στο αυτοκίνητό του θέτει επίσης σε κινδυνο τον οδηγό (κίνδυνος αυξημένος κατά 1,4 φορά).
Τα αποτελέσματα αυτά είναι διαφορετικά για τα βαρέα οχήματα: ο κίνδυνος κατά την πληκτρολόγηση του αριθμού είναι 5,9 φορές μεγαλύτερος και 6,7 μεγαλύτερος κατά την αναζήτηση κάποιου αντικειμένου. Είναι λίγο-πολύ ο ίδιος κατά το γράψιμο ενός sms (23,2).
Κατά συνέπεια η μελέτη απευθύνει έκκληση να απαγορευτεί το γράψιμο SMS στο τιμόνι. Σύμφωνα με τους "Νιού Γιόρκ Τάιμς", απαγορεύεται ήδη σε 14 από τις 50 Πολιτείες των ΗΠΑ.
Το κύριο πρόβλημα οφείλεται στο γεγονός ότι ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να πάρει τα μάτια του από το δρόμο για να μπορέσει να πληκτρολογήσει το μήνυμά του, υπογραμμίζει η έρευνα αυτή, που πραγματοποιήθηκε από το Virginia Tech Transportation Institute (VTTI).
Γενικά οι δραστηριότητες που υποχρεώνουν τον οδηγό να μην κοιτάζει το δρόμο είναι αυτές που δημιουργούν το μεγαλύτερο κίνδυνο ατυχήματος, υπογραμμίζει το ινστιτούτο.
Στην περίπτωση των γραπτών μηνυμάτων, η μελέτη έδειξε πως ο οδηγός μπορεί να σταματήσει να κοιτάζει το δρόμο για διάστημα που μπορεί να φτάσει τα έξι δευτερόλεπτα. "Αυτό σημαίνει ότι διανύει το μηκος ενός ποδοσφαίρου του φουτμπόλ (περίπου εκατό μέτρα), αν τρέχει με 90 χλμ/ώρα, χωρίς να κοιτάζει το δρόμο", επισημαίνει η μελέτη.
"Η συζήτηση στο τηλέφωνο επιτρέπει στον οδηγό να κρατάει την προσοχή του στο δρόμο και δεν δημιουργεί τόσο μεγάλο κίνδυνο για την ασφάλεια", συνεχίζει η έρευνα.
Το VTTI παρατηρεί επίσης ότι και μόνο η πληκτρολόγηση ενός τηλεφωνικού αριθμού, μια πράξη κατά την οποία ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να κατεβάζει συχνά τα μάτια, αυξάνει τον κίνδυνο κατά 2,8 για τα ελαφρά οχήματα. Ο κίνδυνος μειώνεται ελαφρώς, στο 1,3, στη διάρκεια της συνομιλίας. Το να ψάχνει κάποιο αντικείμενο μέσα στο αυτοκίνητό του θέτει επίσης σε κινδυνο τον οδηγό (κίνδυνος αυξημένος κατά 1,4 φορά).
Τα αποτελέσματα αυτά είναι διαφορετικά για τα βαρέα οχήματα: ο κίνδυνος κατά την πληκτρολόγηση του αριθμού είναι 5,9 φορές μεγαλύτερος και 6,7 μεγαλύτερος κατά την αναζήτηση κάποιου αντικειμένου. Είναι λίγο-πολύ ο ίδιος κατά το γράψιμο ενός sms (23,2).
Κατά συνέπεια η μελέτη απευθύνει έκκληση να απαγορευτεί το γράψιμο SMS στο τιμόνι. Σύμφωνα με τους "Νιού Γιόρκ Τάιμς", απαγορεύεται ήδη σε 14 από τις 50 Πολιτείες των ΗΠΑ.
Πηγή: nooz.gr