29 Ιουν 2009

Τα λεωφορεία οδηγούν στο Μετρό

Με τον ανασχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών μειώνονται τα δρομολόγια προς το κέντρο
Έξω από το κέντρο της Αθήνας αφήνει τα μπλε λεωφορεία ο νέος ριζικός ανασχεδιασμός του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής που ετοιμάζουν το υπουργείο Μεταφορών και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ).
Στον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας, το μεγαλύτερο βάρος των καθημερινών μετακινήσεων θα κληθούν να σηκώσουν το Μετρό, ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, ο Προαστιακός και το Τραμ, ενώ τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα έχουν κυρίως ρόλο τροφοδότη προς τα μέσα σταθερής τροχιάς.
Βασικός στόχος των αλλαγών που προωθούνται για το ερχόμενο φθινόπωρο θα είναι να μειωθούν σημαντικά οι λεωφορειακές γραμμές που συνδέουν σήμερα τους περιφερειακούς δήμους απευθείας με το κέντρο της Αθήνας. Οι γραμμές αυτές πλέον θα μεταβληθούν σε τροφοδοτικές κυρίως του Μετρό, του Ηλεκτρικού και του Προαστιακού.

Ο ανασχεδιασμός του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών θα προχωρήσει έπειτα από διαβούλευση με τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όλους τους συναρμόδιους φορείς αλλά και την επιστημονική κοινότητα. Η διαβούλευση αρχίζει σήμερα σε ειδική εκδήλωση στο υπουργείο Μεταφορών. «Πιλότος» για το νέο μοντέλο μετακινήσεων που θα ακολουθηθεί θα είναι το παράδειγμα του Περιστερίου, όπου εδώ και περίπου έναν χρόνο έχουν καταργηθεί οι μεγάλες λεωφορειακές γραμμές προς το κέντρο και στη θέση τους λειτουργούν τοπικές γραμμές που εξυπηρετούν τη μετεπιβίβαση στο Μετρό. Οι συγκοινωνιολόγοι του ΟΑΣΑ υπολογίζουν ότι με τον τρόπο αυτόν θα περιοριστούν οι χρόνοι των διαδρομών έως 30%.

Το μέτρο της μείωσης των λεωφορειακών γραμμών σχεδιάζεται να εφαρμοστεί κατά προτεραιότητα στους δήμους Αγίας Βαρβάρας, Νίκαιας, Κορυδαλλού, Χαϊδαρίου, Παπάγου, Χολαργού, Δάφνης, Αγίου Δημητρίου και Υμηττού. Θα ακολουθήσουν η Αργυρούπολη, το Ελληνικό, η Γλυφάδα, η Βούλα, η Βουλιαγμένη και η Βάρη, ενώ αντίστοιχες κινήσεις θα γίνουν και στο Θριάσιο Πεδίο.

«Το μεγάλο στοίχημα του νέου εγχειρήματος θα είναι να καταπολεμηθεί η διστακτικότητα του επιβατικού κοινού για τις μετεπιβιβάσεις, στις οποίες άλλωστε στηρίζεται η φιλοσοφία των αλλαγών», επισημαίνουν χαρακτηριστικά οι αρμόδιοι του ΟΑΣΑ.

Νέες διαδημοτικές γραμμές

Ο ΝΕΟΣ ριζικός ανασχεδιασμός του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής θα ενισχυθεί και με την ίδρυση νέων διαδημοτικών γραμμών. Η πρώτη γραμμή που σχεδιάζεται θα συνδέσει τους δήμους Μελισσίων - Βριλησσίων- Αμαρουσίου- Λυκόβρυσης- Πεύκης. Στη Δυτική Αθήνα, μια δεύτερη γραμμή θα συνδέει Χαϊδάρι, Αγία Βαρβάρα και Αιγάλεω.

Πάντως οι περιοχές που δεν καλύπτονται ακόμα από τα μέσα σταθερής τροχιάς θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται κυρίως από τις λεωφορειακές γραμμές κορμούς, οι οποίες θα εξακολουθούν να καταλήγουν στον εσωτερικό Δακτύλιο της Αθήνας. Παράλληλα όμως θα ενισχυθεί και η δημοτική συγκοινωνία.

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ