6 Μαΐ 2009

Λειτουργία ιατρείων / εξεταστηρίων εντός των χώρων των δημοσίων σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης

ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ….

Είναι 8 το πρωί, μια καθημερινή ημέρα της εβδομάδας. Ο καιρός καλός , το προαύλιο του σχολείου γεμάτο παιδιά. Σε λίγα λεπτά θα χτυπήσει το κουδούνι. Τα παιδιά θα μπουν στις αίθουσες, για να βγουν και πάλι μετά από τρία τέταρτα στην αυλή για διάλειμμα.
Το διάλειμμα, η καλύτερη στιγμή της σχολικής ζωής, ώρα για παιχνίδι, επικοινωνία, εκτόνωση !! Καθημερινά, σε όλα τα σχολεία της χώρας μας, την ώρα του διαλείμματος αλλά και κατά την ώρα που τα παιδιά προσέρχονται ή αποχωρούν από το σχολείο ή κατά την ώρα της γυμναστικής ή ακόμη και οποιαδήποτε άλλη ώρα , που τα παιδιά μας βρίσκονται στο χώρο του σχολείου, όσο και αν προβλέψουμε , συμβαίνουν κάποια ελαφρά ή και σοβαρά ατυχήματα.

Ας δούμε λοιπόν τι γίνεται, συνήθως, σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος στο σχολείο. Την ευθύνη, πρώτα – πρώτα , την έχει η διεύθυνση του σχολείου, τόσο για την πρόληψη αλλά και για την αντιμετώπιση όλων των περιστατικών. Επειδή φυσικά η διεύθυνση δεν μπορεί να είναι «πανταχού παρούσα» εκχωρεί την ευθύνη στον εκάστοτε εφημερεύοντα καθηγητή/δάσκαλο, ο οποίος με την σειρά του είναι παρών εκεί που παίζουν τα παιδιά και φροντίζει βασικά για την πρόληψη των ατυχημάτων, προσέχοντάς τα.
Δυστυχώς όσο και να ελαχιστοποιείται η πιθανότητα να συμβεί κάτι , αυτή ποτέ δεν μηδενίζεται. Τι γίνεται , λοιπόν, μόλις και όταν συμβεί κάποιο ατύχημα κατά την διάρκεια του σχολικού ωραρίου ;

Πρώτα ενημερώνεται η διεύθυνση. Μετά καλείται συνήθως ο γυμναστής/στρια, οι οποίοι, μόνο λόγω εμπειρίας και εξοικείωσης, δίνουν τις πρώτες βοήθειες και κάνουν και την διάγνωση για την σοβαρότητα του περιστατικού. Στην συνέχεια η διαδικασία προβλέπει να ειδοποιηθούν οι γονείς και σε σοβαρότερες περιπτώσεις ειδοποιείται και το ασθενοφόρο.

Πιστεύετε ότι η διαδικασία αυτή είναι σωστή; Πιστεύετε ότι αν το παιδί σας χτυπήσει στο σχολείο, σοβαρά ή λιγότερο σοβαρά, η διαδικασία αυτή είναι ικανή να το προστατέψει ;

Πριν βιαστούμε να απαντήσουμε ναι ή όχι, ας εξετάσουμε κάποιες παραμέτρους :
1. Ο διευθυντής του σχολείου και οι γυμναστές, μπορεί να έχουν εμπειρία από τραυματισμούς, αλλά ΔΕΝ είναι γιατροί.

2. Ο γονέας συνήθως εργάζεται αλλά και αν δεν εργάζεται, θα χρειαστεί κάποιο χρονικό διάστημα για να φτάσει κοντά στο παιδί του. Αλλά και ο γονέας, κατά τεκμήριο, ΔΕΝ είναι γιατρός !!!!

3. Η πολύχρονη εμπειρία μου στο σχολείο δείχνει ότι τα σοβαρότερα περιστατικά ΔΕΝ αφορούν χτυπήματα αλλά άλλες πολύ πιο επείγουσες καταστάσεις όπως κρίση σκωληκοειδίτιδας, κρίση επιληψίας, αιμορραγίες, αλλεργικά σοκ ή και το πολύ απλό, πόνους κατά την έμμηνο ρήση. Για να μην αναφερθώ σε θέματα κατανάλωσης απαγορευμένων ουσιών, γιατί δεν θέλω να πιστεύω ότι συμβαίνουν τέτοια περιστατικά στα σχολεία μας !!!!

Κατά την γνώμη μου, είναι απαράδεκτος και εντελώς περιστασιακός ο τρόπος που αντιμετωπίζονται τα ατυχήματα στα σχολεία μας σήμερα. Βασίζονται καθαρά και μόνο στην τύχη και τις πιθανότητες. Πιστεύω ότι για το καλό των παιδιών μας θα πρέπει άμεσα :

Α. Να ιδρυθούν μέσα στα σχολεία ΙΑΤΡΕΙΑ και να επανδρωθούν άμεσα με νοσηλευτικό προσωπικό, γιατρό ή/και νοσοκόμο.

Β. Να αρχίσει από τον διευθυντή του κάθε σχολείου, που είναι υπεύθυνος, επίσημη και ακριβής καταγραφή ΟΛΩΝ των περιστατικών, σοβαρών και μη σοβαρών, που συμβαίνουν καθημερινά στα σχολεία μας, στα παιδιά μας, όπως προβλέπεται από τα καθήκοντά του. ΟΛΑ τα περιστατικά θα πρέπει να καταγράφονται για να έχουμε , επιτέλους, ακριβή εικόνα και για να μπορέσουμε να τα μελετήσουμε. Γιατί, δυστυχώς, στην πράξη τα περισσότερα ατυχήματα, όσο σοβαρά και να είναι ΔΕΝ αναφέρονται, ΔΕΝ καταγράφονται και αρκετές φορές ΔΕΝ φθάνουν ούτε στους γονείς.

Φυσικά η ύπαρξη ΙΑΤΡΕΙΟΥ μέσα στο σχολείο θα βοηθήσει και στην πρόληψη και την αγωγή υγείας, την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, την υγεία των δοντιών καθώς και άλλων προγραμμάτων που θα μπορούσαμε να αποτελέσουν συμπληρωματικές αρμοδιότητες του ΙΑΤΡΕΙΟΥ.

Έχουμε ΟΛΟΙ σαν κοινωνία την ευθύνη να εφαρμοστούν άμεσα τα συγκεκριμένα δίκαια αιτήματα , σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης !!! Το οφείλουμε στα παιδιά μας !!!!

Φιλικά
Δάφνη Γαβρίλη
Καθηγήτρια ΠΕ19 - Πληροφορικής
Πρόεδρος Γονέων & Κηδεμόνων 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών

"ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΙΑΤΡΕΙΩΝ/ΕΞΕΤΑΣΤΗΡΙΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ"
Αν συμφωνείτε παρακαλούμε ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ κάνοντας κλικ στην παρακάτω διεύθυνση. Επίσης ΔΙΑΔΩΣΤΕ το μήνυμα με προώθηση και σε όλους. Ευχαριστούμε πολύ .

Η διεύθυνση είναι :

http://www.PetitionOnline.com/IATREIA/petition.html

Το άρθρο αυτό μας το έστειλε ο κ. Αντώνης Ρεφούλιας, πρώην πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Παλλήνης <'span>