Πάνω από τα νομοθετημένα και κατά συνέπεια επιτρεπτά όρια ποιότητας βρίσκονται οι συγκεντρώσεις αιωρούμενων σωματιδίων, με υψηλά τα επίπεδα όζοντος και διοξειδίου του αζώτου στις περιοχές της Ανατολικής Αττικής, η οποία πλήττεται και από ηχορύπανση.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και στην οποία αναφέρεται δημοσίευμα της Εφημερίδας «Ελευθεροτυπία» την Παρασκευή (29/05), το Μαρκόπουλο, η Παλλήνη, το Κορωπί, η Ραφήνα, τα Σπάτα, η Αρτέμιδα και οι γύρω δήμοι, πλήττονται από το θόρυβο και το νέφος. Σύμφωνα με δηλώσεις που έκανε ο κ. Μ. Πετράκης, διευθυντής του Ινστιτούτου, «η περιοχή αυτή παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω της πίεσης, που ασκείται σ’ αυτήν, εξαιτίας της πρωτοφανούς ανάπτυξης του ευρύτερου οικιστικού ιστού της πρωτεύουσας».
«Η έντονη οικοδομική δραστηριότητα σε συνδυασμό με τις συνεχώς αναπτυσσόμενες υποδομές, όπως το διεθνές αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, η Αττική Οδός, τα υπό κατασκευή μεγάλα έργα, δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για την υποβάθμιση της ποιότητας της ατμόσφαιρας», τόνισε ο κ. Πετράκης.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι μετρήσεις, που πραγματοποιήθηκαν στα Μεσόγεια, δείχνουν ότι «σε ορισμένες περιοχές μακριά από κυκλοφοριακούς κόμβους, οι μέσες τιμές συγκεντρώνουν και υπερβαίνουν τα 100 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο, όριο που θέτει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας» και που αποτελούν τα εθνικά όρια ποιότητας της ατμόσφαιρας.
Σημειώνεται πως «οι περισσότερο εκτεθειμένες στον αεροπορικό θόρυβο περιοχές, είναι η Ραφήνα και η Αρτέμιδα».
Το Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος χρησιμοποίησε την κινητή μονάδα μέτρησης του Αστεροσκοπείου Αθηνών και μέτρησε κατά περιόδους την ποιότητα της ατμόσφαιρας και το θόρυβο, προκειμένου να χαρτογραφηθούν τα προβλήματα που προκύπτουν.
Στη μελέτη σημειώνεται ακόμη πως η προγραμματισμένη λειτουργία νέων αυτοκινητοδρόμων στην ευρύτερη περιοχή των Μεσογείων, θα διευκολύνει οπωσδήποτε την πρόσβαση των βορείων περιοχών του Λεκανοπεδίου προς τη Νότια Αττική, παραμένει ωστόσο ο κίνδυνος, από τη δημιουργία των νέων αυτών οδικών δικτύων να αυξηθούν οι εκπομπές αερίων, να υποβαθμιστεί η κινητικότητα των κατοίκων και γενικότερα η ποιότητα ζωής.
Για το λόγο αυτό, ο κ. Πετράκης προτείνει, επί του πρακτέου, «να ενισχυθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ώστε να μειωθούν οι μετακινήσεις με το αυτοκίνητο, να ανανεωθεί ο στόλος των οχημάτων, να ελέγχονται οι καταλύτες και να μη μένουν απ’ έξω τα μέσα σταθερής τροχιάς, όσο ακόμη είναι νωρίς».
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και στην οποία αναφέρεται δημοσίευμα της Εφημερίδας «Ελευθεροτυπία» την Παρασκευή (29/05), το Μαρκόπουλο, η Παλλήνη, το Κορωπί, η Ραφήνα, τα Σπάτα, η Αρτέμιδα και οι γύρω δήμοι, πλήττονται από το θόρυβο και το νέφος. Σύμφωνα με δηλώσεις που έκανε ο κ. Μ. Πετράκης, διευθυντής του Ινστιτούτου, «η περιοχή αυτή παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω της πίεσης, που ασκείται σ’ αυτήν, εξαιτίας της πρωτοφανούς ανάπτυξης του ευρύτερου οικιστικού ιστού της πρωτεύουσας».
«Η έντονη οικοδομική δραστηριότητα σε συνδυασμό με τις συνεχώς αναπτυσσόμενες υποδομές, όπως το διεθνές αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, η Αττική Οδός, τα υπό κατασκευή μεγάλα έργα, δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για την υποβάθμιση της ποιότητας της ατμόσφαιρας», τόνισε ο κ. Πετράκης.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι μετρήσεις, που πραγματοποιήθηκαν στα Μεσόγεια, δείχνουν ότι «σε ορισμένες περιοχές μακριά από κυκλοφοριακούς κόμβους, οι μέσες τιμές συγκεντρώνουν και υπερβαίνουν τα 100 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο, όριο που θέτει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας» και που αποτελούν τα εθνικά όρια ποιότητας της ατμόσφαιρας.
Σημειώνεται πως «οι περισσότερο εκτεθειμένες στον αεροπορικό θόρυβο περιοχές, είναι η Ραφήνα και η Αρτέμιδα».
Το Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος χρησιμοποίησε την κινητή μονάδα μέτρησης του Αστεροσκοπείου Αθηνών και μέτρησε κατά περιόδους την ποιότητα της ατμόσφαιρας και το θόρυβο, προκειμένου να χαρτογραφηθούν τα προβλήματα που προκύπτουν.
Στη μελέτη σημειώνεται ακόμη πως η προγραμματισμένη λειτουργία νέων αυτοκινητοδρόμων στην ευρύτερη περιοχή των Μεσογείων, θα διευκολύνει οπωσδήποτε την πρόσβαση των βορείων περιοχών του Λεκανοπεδίου προς τη Νότια Αττική, παραμένει ωστόσο ο κίνδυνος, από τη δημιουργία των νέων αυτών οδικών δικτύων να αυξηθούν οι εκπομπές αερίων, να υποβαθμιστεί η κινητικότητα των κατοίκων και γενικότερα η ποιότητα ζωής.
Για το λόγο αυτό, ο κ. Πετράκης προτείνει, επί του πρακτέου, «να ενισχυθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ώστε να μειωθούν οι μετακινήσεις με το αυτοκίνητο, να ανανεωθεί ο στόλος των οχημάτων, να ελέγχονται οι καταλύτες και να μη μένουν απ’ έξω τα μέσα σταθερής τροχιάς, όσο ακόμη είναι νωρίς».
Πηγή: cosmo.gr